Stressigt liv på folkis!

Hej hopp, de  va ett tag sen jag vet.

Men oj vad jag har hunnit med sen sist...

Vi var ju hemma i Råhult några stycken från skolan en helg och sålde grejer på Voxtorps Julmarknad. Det var en rolig upplevelse och de gick bra.
Kändes lite konstigt dock att "ta med sig folkisen hem" ja för lite så kändes de att ha 6 stycken kompisar härifrån hemma i Råhult. Men kul hade vi och jag tror inte mina kompisar va så besvikna på helgen?!

Förra veckan var de endel att greja med oxå, vi är nästan klara för att börja väva våra mattor, VÄVNING är verkligen LÅNGSAMHETENS kultur som min lärare brukar säga, man gör fortfarande lika dant som man gjorde för typ 100 år sedan och säker ännu längre sen. Men de e kul.

I Foto har vi nu börjat med Analogt. Vilket betyder att vi fotar med  stenålderskameror och framkallar bilder i massa veskor och grejer innan de blir klart, väldigt roligt men sjukt komplicerat när man inte kan, man vill ju inte att de ska bli fel heller så hej 1000 frågor till både lärare och klasskamrater, jag har lyckats med min första rulle nu iallafall så de känns skönt.

JUSTE jag glömde, jag va på bio också, Braking Dawn med Johanna och Dan, SJUKT spännade i slutet nu vill jag ju se nästa film... aja jag får la ta och läsa böckerna medans jag väntar till nästa år.

Annars var de Första advent i helgen så jag va hemma en sväng och firade detta på gammalt hederligt vis, Adventsgudstjänst i Fryelekyrka, Fika i Missionshuset, Hem och äta, till stan, köpa lotter och sist men inte minst MYSFIKA hos bästa Astrid.

Kvällen fortsatte sedan med inställt tåg pga STORM bussersättning med försenad buss, promenad som kunde ha blivit flygtur i blåsten och sedan födelsedagsfika för Tea som fyllde år. Dessutom fick jag se vinterns första SNÖFLINGOR, inte så många men de förhöjde julkänslan lite.

Denna veckan skulle jag nog kalla årets stressigaste vecka hittills... Wohoo.

Igår hade vi foto och lärde oss att framkalla foton och tills på torsdag ska vi ha tagit en hel rulle film och dessuton framkallat negativen så vi kan fortsätta med att göra stora kopior. Ne de låter ju inte så farligt men dessutom har vi idag börjat med drejning i keramiken. Imon har vi hand om andrummet i skolan så då ska vi visa en egyptisk musikvideo som vi har gjort, haha. Sedan ska jag och några till åka in till jönköping och hänga upp en utställning som vi ska ha nu i 2 helger. När ska jag hinna framkalla bilderna?? imon blir de hard work. Men de e roligt att ha något att göra.

Nu e de julklappstillverkning som stressar oss här i skolan oxå... jag har börjat ett projekt som jag inte vet hur de kommer bli riktigt, spännande om jag klarar de...

I helgen blir de nog en tripp till Linköping för att uppleva lite Alanya feeling!

Ja de var nog allt för mig, Tjingeling!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hand Made By Ida

Pappasflicka långt borta på Hawaii

RSS 2.0