Roadtrip...

Hej!!Oj oj oj va tiden springer iväg här, vi har redan hunnit vara här HALVA tiden!!så bara 5 helger kvar nu, de känns faktiskt ganska lagom. Räknar helgerna här för veckorna består mestadels av jobb ändå, kanske att man hinner med nått dopp i havet, ett par glassar och några kvällsmöten oxå men annars är de inte mycket man pallar med på kvällarna efter jobbet. Men nåja förra helgen hade vi iaf en superhelg Jag, Alma, Amelia (vår svenska vän från Örkelljunga) och Dani (vår tyska, bodyguard, chaufför och guide för helgen) hyrde en bil eller ja en Jeep tillochmed och drog iväg på ett efterlängtat äventyr på ön. Så jag tänker inte skriva ett långt inlägg som ni ändå inte förstår, visar lite bilder istället.Enjoy!
Redo! 
Bilen!! JEEPEN!! 
Offroad! 
"Greensandbeach" eller "goldsandbeach" dom vi döpte om den till!

Första stoppet "2steps"
Nästan framme vis "southpoint" vilket är hawaiis och USAs sydligaste punkt.
Hoppade från en klippa på "southpoint" ca 12m ner i havet, när jag landade kändes de som att nån gett mig stryk, men så härlig känsla att bara ligga där och flyta omkring i de klarblåa vattnet! (Bara jag som vågade hoppa dessutom) Amazing!!
En levande vulkan på nattetid! Hela ön är ju uppbyggd av lava och de bubblar under marken här..typ.. Fränt! Förresten så kände vi en jordbävning i morse, skakade kanske 3sek och kändes typ som att en bil körde in i huset!
Finaste stranden! 

Badade i ett hål!! Simmade in under lavan! 
Världens högsta berg "Mauna Kea" som vi besteg med bil! Så Mounteverest är en lögn hönni, sorry. Eller så är de bara så att detta berg är så sjukt högt under vattnet och man mäter tydligen från botten och upp. I vilket fall var vi där och det kändes som vi var på en annan planet, det var 3grader och superkallt för oss som e vana vid 30grader, men såååå Vackert att se solnedgången ovanför molnen!
Bästa tjejerna ! 

Tack och hej från oss på toppen av världens högsta berg eller på månen, lite oklart var vi var egentligen, men fint va de iaf!!
Sådär då har jag gjort er tillräckligt avensjuka för denna gång, njut av regnet därhemma 😘😘 saknar er! 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hand Made By Ida

Pappasflicka långt borta på Hawaii

RSS 2.0